www.bialystok.jard.plBIALYSTOK.JARD.PL


Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.




Do NOWEGO ROKU z JARDem zostało:




GALERIE ZDJĘĆ




Motoryzacja


15:07:29 03-10-2017r.


Czy masz pojęcie co siedzi pod maską twojego auta po wakacjach?


Przeglądy techniczne samochodów przed wyjazdem na długi i daleki urlop nie są już niczym nadzwyczajnym. Jak wiadomo, najgorsza rzecz jaka może się przydarzyć podczas podróży, to przymusowy i nieplanowany przystanek na trasie. Dlatego systematycznie rośnie liczba świadomych tego, odpowiedzialnych kierowców, którzy zanim wyjadą na plażę, wcześniej obierają kurs do serwisu. Jednak wciąż mało kto pamięta, że równie ważne jest sprawdzenie pojazdu po powrocie z wojaży. Na co zatem warto zwrócić uwagę w aucie, które było mocno eksploatowane latem?


źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com


Chorwacja – 1600 kilometrów. Włochy – przynajmniej tyle samo. A do Bułgarii grubo ponad 2000 km. To nie są fragmenty przewodnika turystycznego, ale tradycyjnie ulubione kierunki wakacyjnych wypraw naszych rodaków. Wielu spośród nich w podróż wybiera się własnym środkiem lokomocji – czyli samochodem. 

Kilka tysięcy przejechanych kilometrów w stosunkowo krótkim czasie po teoretycznie dobrych drogach, po których można mknąć ze znaczną prędkością nie pozostaje jednak bez wpływu nawet na sprawne i nowe auto. Po powrocie z takiej trasy w pierwszej kolejności należy skontrolować stan układu hamulcowego. Przede wszystkim mowa o klockach i traczach hamulcowych oraz poziomie płynu hamulcowego. Warto sprawdzić, czy przypadkiem elementy te nie kwalifikują się już do wymiany, nawet jeśli do kolejnego przeglądu pozostało sporo czasu.

Jazda równą, szeroką i bezpieczną autostradą to czysta przyjemność. Jednakże, poruszanie się z dużymi prędkościami to zarazem znaczne obciążenie dla całego układu napędowego. Olej w silniku odpowiada nie tylko za smarowanie wszystkich poruszających się w jego wnętrzu elementów. Wpływa również na schładzanie pracującego motoru.

Podczas jazdy na autostradzie, zazwyczaj z dużymi prędkościami, temperatura oleju silnikowego wynosi ponad sto stopni. To naturalne zjawisko, które nie powinno nas niepokoić. Temperatura płynu chłodzącego oscyluje w granicach 90 stopni Celcjusza. Dokładnie na odwrót jest w trakcie poruszania się po zatłoczonym mieście. Wtedy olej nie jest tak obciążony termicznie jak cały układ chłodzenia. Zaglądając pod maskę warto też spojrzeć na poziomy płynów eksploatacyjnych – m.in. płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i płynu do spryskiwacza szyb. Choć mamy dopiero połowę września, ale jeśli nie pokonujemy zbyt wielu kilometrów poza sezonem urlopowym warto dolać płynu zimowego lub koncentratu płynu zimowego. Pogoda może zaskakiwać, a przymrozki – szczególnie jeśli parkujemy auto „pod chmurką” mogą doprowadzić do zamarzania płynu w przewodach.

(ddb24.pl, mł)

 

 






Inne najcześciej czytane...






Motoryzacja


pokaż cały dział »





Wiadomości regionalne


pokaż cały dział »





Najciekawsze


pokaż cały dział »





Wiadomości


pokaż cały dział »





Gospodarka


pokaż cały dział »





Rozrywka


pokaż cały dział »





Sport


pokaż cały dział »





Zdrowie


pokaż cały dział »





Turystyka


pokaż cały dział »





Kulinaria


pokaż cały dział »





Moda i uroda


pokaż cały dział »





Praca i szkolenia


pokaż cały dział »





Imprezy jard


pokaż cały dział »





Jaga


pokaż cały dział »





Konkursy


pokaż cały dział »





Tele jard


pokaż cały dział »





Jard 24


pokaż cały dział »






» Komunikacja miejska » PKP » PKS

» Napisz do nas





*

Copyright © 2014-2015 www.jard.pl

*



stat4u

projekt ikon: icons8.com



Do poprawnego wyświetlania strony masz za starą wersję przeglądarki internetowej!


Zainstaluj najnowszą wersję


Mozilla Firefox 3.6+ Google Chrome 7+ Opera 10.6+ Apple Safari 5.0.2+ Microsoft Internet Explorer 9+