www.bialystok.jard.plBIALYSTOK.JARD.PL


Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.




Do NOWEGO ROKU z JARDem zostało:




GALERIE ZDJĘĆ




Zdrowie


22:38:24 28-08-2017r.


Jak zadbać o formę w pracy


Praca za biurkiem to jedna z najgorszych rzeczy, jakie możemy zrobić dla naszego zdrowia. Jak sprawić aby godziny spędzone za biurkiem nie odbiły się negatywnie na naszym samopoczuciu?


źródło:pixabay.com

źródło:pixabay.com


1. Komfortowe miejsce pracy

Większość z nas w pracy spędza średnio 40 godzin tygodniowo. Co daje miesięcznie ponad 150 godzin. Pozycja siedząca tyle godzin to zabójstwo dla naszego kręgosłupa. Wygoda i komfort w miejscu pracy jest istotnym elementem. Fotel na, którym siedzisz musi być dopasowany indywidualnie do naszego ciała, dobrze wyprofilowany i powinien aktywnie podążać za naszym ciałem. Unikaj zakładania nogi na nogę. Biurko i fotel powinny być regulowane.

2. Krótka gimnastyka

Wstań od biurka, wykonaj parę przysiadów, wymachów ramion, zrób parę skłonów i krążenia głowy w różnych płaszczyznach. 

3. Ćwiczenia oddechowe 

Weź wdech nosem, chwilę zatrzymaj i powoli wypuszczaj ustami. Powtórz 10 razy. To na pewno pomoże Ci się uspokoić w stresowej sytuacji, a spokój  przyda się w pracy.

4. Energetyczne śniadanie

Regularne i zdrowe jedzenie to duży problem wśród wielu pracowników. Bez energetycznego śniadania nie powinieneś wychodzić do pracy. Owsianka z owocami to dobre rozwiązanie.

5.Kawa dobra, ale nie na czczo

Unikaj picia kawy na czczo rozpuszczalnej lub zalewanej. Najlepsza jest gotowana, albo z ekspresu. Dzienna dawka kawy nie powinna przekraczać dwóch. Pamiętaj! kawa jest ciężkostrawna i wychładza nasz organizm. Aby była lepiej tolerowana przez nasz organizm dodaj przyprawy( cynamon, kardamon i imbir).  Jeżeli słodzisz kawę  to najlepiej miodem, albo stewią.

6. Odrobina relaksu 

Chwila wytchnienia w pracy jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a wręcz przeciwnie. Aby pracować wydajnie musisz pamiętać o 15 minutowej przerwie dwa razy w ciągu godzin pracy.

7. Odpoczynek dla oczu

Jeżeli siedzisz parę godzin dziennie przy komputerze, pamiętaj o oderwaniu wzroku od monitora i daj odpocząć swoim oczom. Dobrym rozwiązaniem jest częste mruganie, albo zamykanie oczu na kilka sekund. 

8. Uśmiech

Pozytywne nastawienie na dzień dobry jest kluczowe. Staraj się optymistycznie podchodzić do wszystkiego, nawet jeżeli są problemy. 

(Jard Media)






Inne najcześciej czytane...



...wkrótce...






Zdrowie


pokaż cały dział »





Wiadomości regionalne


pokaż cały dział »





Najciekawsze


pokaż cały dział »





Wiadomości


pokaż cały dział »





Gospodarka


pokaż cały dział »





Motoryzacja


pokaż cały dział »





Rozrywka


pokaż cały dział »





Sport


pokaż cały dział »





Turystyka


pokaż cały dział »





Kulinaria


pokaż cały dział »





Moda i uroda


pokaż cały dział »





Praca i szkolenia


pokaż cały dział »





Imprezy jard


pokaż cały dział »





Jaga


pokaż cały dział »





Konkursy


pokaż cały dział »





Tele jard


pokaż cały dział »





Jard 24


pokaż cały dział »






» Komunikacja miejska » PKP » PKS

» Napisz do nas





*

Copyright © 2014-2015 www.jard.pl

*



stat4u

projekt ikon: icons8.com



Do poprawnego wyświetlania strony masz za starą wersję przeglądarki internetowej!


Zainstaluj najnowszą wersję


Mozilla Firefox 3.6+ Google Chrome 7+ Opera 10.6+ Apple Safari 5.0.2+ Microsoft Internet Explorer 9+